Ministarstvo pravde Bosne I Hercegovine raspisalo je tender za nabavku novog vozila koje će po procjeni koštati 50 000 maraka, a jedan od uslova koje novi auto mora da ima su dvije ISOFUX kopče za  sjedišta za djecu. Kako je korišćenje službenih vozila u private svrhe zabranjeno, nije jasno iz kog razloga ugovorni organ postavlja ovaj uslov potencijalnim ponuđačima.Osim toga u tenderskoj dokumentaciji navodi se da vozilo mora imati I električno zaključavanje zadnjih vrata radi dječije zaštite.

Samo noviji modeli automobila imaju ovu opciju. Isofix sistem u samoj šasiji ima dve pričvrsne tačke, metalne „kuke“ koje se mogu napipati u pregibu između naslona i sedalnog dela zadnjeg sedišta. Ovim sistemom se ne može pričvrstiti svako dečje auto-sedište već samo ona opremljena Isofixom. Oko 70 odsto auto-sedišta koja se postavljaju automobilskim pojasom ne montira se na zadovoljavajući način sa stanovišta sigurnosti. Zato je razvijen ISOFIX sistem koji omogućava da se auto-sedište lakše postavi (pričvrsti) u automobilu, što smanjuje mogućnost greške. Samo značenje reči dovoljno govore o primeni sistema: International Standards Organisation's FIX (Međunarodni Standard za Vezivanje) a nije jasno iz kog razloga ovu opremu mora da ima službeno vozilo.

Inače vozilo mora da bude crne perla metalik boje sa manuelnim mjenjačem od minimalno 6 brzina, dizel motora zapremine minimalno 1997 cm3 i snage minimalno 110 kW. Određen je obrtni moment, prosječna potrošnja, a postavljena je i najmanja maksimalna brzina od 210 km na čas koju vozilo može razviti. Ubrzanje od 0 do 100 km/čas može iznositi najviše 8,9 sekundi dok je emisija štetnih gasova određena do 101 g/km.Dimenzije vozila su usko određene i traženo je da dužina iznosi minimalno 4830 milimetara, visina minimalno 1456 mm, a međuosovinsko rastojanje minimalno 2817 mm. Širina vozila bez retrovizora može iznositi najviše 1855 milimetara, a zapremina prtljažnika najmanje 515 litara.Od obavezne opreme se između ostaloga traži pomoć pri naglom kočenju (AFU), elektronska raspodjela sile kočenja (REF), pomoć pri pokretanju vozila pri nagibu te električno podešavanje spoljnih retrovizora sa funkcijom grijanja.

 

Rijetka vozila na bh. tržištu, kao što je Peugeout 508 2.0 l BlueHDi 150, zadovoljavaju ovako postavljene tehničke karakteristike.

Od minimuma obavezne opreme za udobnost je potreban automatski klima uređaj sa regulacijom u dvije zone, električno podešavanje sjedišta vozača u lumbalnom dijelu, centralni naslon za ruke u zadnjem dijelu vozila sa dva držača za čaše sa otvorom za pristup prtljažniku te zavjesice za zaštitu od sunca u dva reda.

 

* Praćenje pojedinačnih postupaka javnih nabavki rezultat je projekta “Da javne nabavke budu javne

Comments are closed.