Monitoring Lokalnih izbora 2024

U susret Lokalnim izborima u BiH 2024. TI BiH je pokrenuo proces terenskog i medijskog monitoringa predizbornih aktivnosti političkih subjekata u Bosni i Hercegovini.

Preko 50 terenskih posmatrača širom BiH raspoređeno je na aktivnosti praćenja ponašanja političkih subjekata i njihovih kandidata na terenu, ali i u na polju medijskog predstavljanja te u sferi online promocije.

Monitoring će trajati dva mjeseca tzv. “predizbornog perioda” (jul, avgust) i mjesec dana zvanične kampanje (septembar) kao i sam izborni dan.

Cilj monitoringa je evidentiranje ponašanja stranaka i kandidata, zloupotrebe javnih resursa za stranačku promociju, procjena troškova izborne kampanje kao i ponašanje javnih institucija i preduzeća u predizbornom procesu.

3

Mjeseca monitoringa predizbornih aktivnosti političkih subjekata od 1.7.2024. do dana izbora

50+

Terenskih posmatrača raspoređenih u svim lokalnim zajednicama u Bosni i Hercegovini

26000

Kandidata i 168  političkih subjekata na Lokalnim izborima 2024. koji su obuhvaćeni monitoringom

Mapa praćenja

Interaktivna mapa terenskog monitoringa predizbornih aktivnosti političkih subjekata u Bosni i Hercegovini omogućava pregled uočenih pojava koje se mogu dovesti u vezu sa zloupotrebom javnih resursa u svrhu promocije stranke, kandidata ili političkog subjekta.

Mapa sadrži pojave koje su terenski posmatrači evidentirali u periodu od 1.7.2022. a uključuje pojave kao što su:

  • intenziviranje javnih radova
  • oglašavanje mjestima na kojima je zabranjeno
  • plaćeno oglašavanje lokalnih institucija koje promoviše pojedine kandidate
  • povećanje plata zaposlenim u javnom sektoru
  • raspodjela podsticaja i novca pojedinim kategorijama stanovništva
  • povećano zapošljavanje
  • omogućavanje posebnih pogodnosti i besplatnih usluga
  • plaćeno oglašavanje van izborne kampanje
  • prijetnje biračima
  • zloupotreba djece u političke svrhe
  • pritisci na zaposlene u javnom sektoru
  • korišćenje prostorija institucija/ustanova/javnih preduzeća za promociju
  • onemogućavanje djelovanja drugim političkim subjektima
  • podjela poklona ili novca biračima
  • ostali primjeri korišćenja javnih sredstava.

Vanjsko oglašavanje

Mapa vanjskog oglašavanja je interaktivni pregled postavljenih reklamnih površina za vanjsko oglašavanje koje su politički subjekti u BiH postavili u toku izborne kampanje za Lokalne izbore 2024. godine. Za potrebe monitoringa locirani su i evidentirani sve reklamne površine koje spadaju u jednu o 4 kategorije: bilbord (cca 500x250cm) veliki bilbord/megabord (cca 1000×500 cm), fasadna reklama ili vanjski LED reklamni paneli.

Mapa služi kao osnov za procjenu cijene koštanja promotivnih troškova političkih subjekata u toku izborne kampanje. Procjena nema zvanični karakter i vrši se na osnovu veličine i lokacije reklamne površine i prosječne komercijalne cijene koja je dostupna za odgovarajući marketinški proizvod.

Članovi biračkih odbora

Centralna izborna komisija BiH (CIK BiH) utvrdila je spisak sa 7111 kandidata za predsjednike i zamjenike predsjednika biračkih odbora za Lokalne izbore 2024.

Kako bismo obezbijedili integritet izbornog procesa, neophodno je osigurati da su osobe koje nadziru proces glasanja imenovani u skladu sa Zakonom, odnosno da nisu članovi političke partije niti su na bilo koji način spriječeni da obavljaju dužnost u biračkom odboru na politički nepristrasan način.

Provjerite listu kandidata i javite nam ukoliko imate saznanja o političkoj povezanosti.

Poslednje objave #Izbori2024

Reflektor: Rasvijetli izborne nepravilnosti

Za potrebe praćenja nepravilnosti i neregularnosti u predizbornom periodu TI BiH je razvio Reflektor: Izbori 24 – mobilnu aplikaciju pomoću koje građani mogu brzo, jednostavno, anonimno i sigurno prijaviti nepravilnosti i zloupotrebe u toku i neposredno pred početak izborne kampanje.

Snaga građana leži u brojnosti a naši napori na sprječavanju zloupotreba mogu da se ostvare samo ako smo koordinisani i usredotočeni.