U susret Lokalnim izborima u BiH 2024. TI BiH je pokrenuo proces terenskog i medijskog monitoringa predizbornih aktivnosti političkih subjekata u Bosni i Hercegovini.
Preko 50 terenskih posmatrača širom BiH raspoređeno je na aktivnosti praćenja ponašanja političkih subjekata i njihovih kandidata na terenu, ali i u na polju medijskog predstavljanja te u sferi online promocije.
Monitoring će trajati dva mjeseca tzv. “predizbornog perioda” (jul, avgust) i mjesec dana zvanične kampanje (septembar) kao i sam izborni dan.
Cilj monitoringa je evidentiranje ponašanja stranaka i kandidata, zloupotrebe javnih resursa za stranačku promociju, procjena troškova izborne kampanje kao i ponašanje javnih institucija i preduzeća u predizbornom procesu.

Mapa praćenja
Interaktivna mapa terenskog monitoringa predizbornih aktivnosti političkih subjekata u Bosni i Hercegovini omogućava pregled uočenih pojava koje se mogu dovesti u vezu sa zloupotrebom javnih resursa u svrhu promocije stranke, kandidata ili političkog subjekta.
Mapa sadrži pojave koje su terenski posmatrači evidentirali u periodu od 1.7.2022. a uključuje pojave kao što su:
- intenziviranje javnih radova
- oglašavanje mjestima na kojima je zabranjeno
- plaćeno oglašavanje lokalnih institucija koje promoviše pojedine kandidate
- povećanje plata zaposlenim u javnom sektoru
- raspodjela podsticaja i novca pojedinim kategorijama stanovništva
- povećano zapošljavanje
- omogućavanje posebnih pogodnosti i besplatnih usluga
- plaćeno oglašavanje van izborne kampanje
- prijetnje biračima
- zloupotreba djece u političke svrhe
- pritisci na zaposlene u javnom sektoru
- korišćenje prostorija institucija/ustanova/javnih preduzeća za promociju
- onemogućavanje djelovanja drugim političkim subjektima
- podjela poklona ili novca biračima
- ostali primjeri korišćenja javnih sredstava.
Vanjsko oglašavanje
Mapa vanjskog oglašavanja je interaktivni pregled postavljenih reklamnih površina za vanjsko oglašavanje koje su politički subjekti u BiH postavili u toku izborne kampanje za Lokalne izbore 2024. godine. Za potrebe monitoringa locirani su i evidentirani sve reklamne površine koje spadaju u jednu o 4 kategorije: bilbord (cca 500x250cm) veliki bilbord/megabord (cca 1000×500 cm), fasadna reklama ili vanjski LED reklamni paneli.
Mapa služi kao osnov za procjenu cijene koštanja promotivnih troškova političkih subjekata u toku izborne kampanje. Procjena nema zvanični karakter i vrši se na osnovu veličine i lokacije reklamne površine i prosječne komercijalne cijene koja je dostupna za odgovarajući marketinški proizvod.
Članovi biračkih odbora
Centralna izborna komisija BiH (CIK BiH) utvrdila je spisak sa 7111 kandidata za predsjednike i zamjenike predsjednika biračkih odbora za Lokalne izbore 2024.
Kako bismo obezbijedili integritet izbornog procesa, neophodno je osigurati da su osobe koje nadziru proces glasanja imenovani u skladu sa Zakonom, odnosno da nisu članovi političke partije niti su na bilo koji način spriječeni da obavljaju dužnost u biračkom odboru na politički nepristrasan način.
Provjerite listu kandidata i javite nam ukoliko imate saznanja o političkoj povezanosti.
Poslednje objave #Izbori2024
Ministar Nešić obećavao poslove u državnim institucijama u zamjenu za podršku na izborima, stranka kažnjena sa 3000 KM
TI BiH: Stranke na četiri segmenta kampanje potrošile preko 10,8 miliona KM, najviše SNSD, SDA, SDP, PDP i HDZ
Vi meni rezultat, ja vas poguram: Nenad Nešić obećavao poslove u zamjenu za podršku na izborima
TI BiH: CIK i dalje ne kažnjava zloupotrebu javnih resursa, OHR odbija dati autentično tumačenje Izbornog zakona
Uprkos zakonskoj zabrani: Stranačka lica na čelu biračkih odbora
TI BiH predstavio izvještaj: Značajno povećanja javne potrošnja pred izbore, izmjene Izbornog zakona nisu spriječile zloupotrebu javnih resursa
Reflektor: Rasvijetli izborne nepravilnosti
Za potrebe praćenja nepravilnosti i neregularnosti u predizbornom periodu TI BiH je razvio Reflektor: Izbori 24 – mobilnu aplikaciju pomoću koje građani mogu brzo, jednostavno, anonimno i sigurno prijaviti nepravilnosti i zloupotrebe u toku i neposredno pred početak izborne kampanje.
Snaga građana leži u brojnosti a naši napori na sprječavanju zloupotreba mogu da se ostvare samo ako smo koordinisani i usredotočeni.
