U susret Opštim izborima u BiH 2022. TI BiH je pokrenuo proces terenskog i medijskog monitoringa predizbornih aktivnosti političkih subjekata u Bosni i Hercegovini.
Preko 70 terenskih posmatrača širom BiH raspoređeno je na aktivnosti praćenja ponašanja političkih subjekata i njihovih kandidata na terenu, ali i u na polju medijskog predstavljanja te u sferi online promocije.
Monitoring će trajati dva mjeseca tzv. “predizbornog perioda” (jul, avgust) i mjesec dana zvanične kampanje (septembar) kao i sam izborni dan.
Cilj monitoringa je evidentiranje ponašanja stranaka i kandidata, zloupotrebe javnih resursa za stranačku promociju, procjena troškova izborne kampanje kao i ponašanje javnih institucija i preduzeća u predizbornom procesu.
Mapa praćenja
Interaktivna mapa terenskog monitoringa predizbornih aktivnosti političkih subjekata u Bosni i Hercegovini omogućava pregled uočenih pojava koje se mogu dovesti u vezu sa zloupotrebom javnih resursa u svrhu promocije stranke, kandidata ili političkog subjekta.
Mapa sadrži pojave koje su terenski posmatrači evidentirali u periodu od 1.7.2022. a uključuje pojave kao što su: intenziviranje javnih radova, povećano zapošljavanje, korišćenje prostorija institucija/ustanova/javnih preduzeća za promociju, oglašavanje mjestima na kojima je zabranjeno, omogućavanje posebnih pogodnosti i besplatnih usluga, onemogućavanje djelovanja drugim političkim subjektima, plaćeno oglašavanje lokalnih institucija koje promoviše pojedine kandidate, plaćeno oglašavanje van izborne kampanje, podjela poklona ili novca biračima, povećanje plata zaposlenim u javnom sektor, prijetnje biračima, pritisci na zaposlene u javnom sektoru, raspodjela podsticaja i novca pojedinim kategorijama stanovništva, zloupotreba djece u političke svrhe i ostali primjeri korišćenja javnih sredstava.
Vanjsko oglašavanje
Mapa vanjskog oglašavanja predstavlja jedinstvenu mapu postavljenih reklamnih površina za vanjsko oglašavanje koje su politički subjekti u BiH postavili u toku izborne kampanje 2022. godine. Za potrebe monitoringa locirani su i evidentirani sve reklamne površine koje spadaju u jednu o 4 kategorije: bilbord (cca 500x250cm) veliki bilbord/megabord (cca 1000×500 cm), fasadna reklama ili vanjski LED reklamni paneli.
Mapa služi kao osnov za procjenu cijene koštanja promotivnih troškova političkih subjekata u toku izborne kampanje. Procjena nema zvanični karakter i vrši se na osnovu veličine i lokacije reklamne površine i prosječne komercijalne cijene koja je dostupna za odgovarajući marketinški prozvod.
Poslednje objave
Kako stranke finansiraju kampanju: 19,4 miliona iz budžeta, velike donacije javnih funkcionera i privatnih firmi koje posluju sa državom
SNSD prijavio da su Ceca i Aca Lukas stranci poklonili koncert na završnom skupu u Banjaluci
Revizori CIK-a zaključili: Helikopterski servis RS dao zabranjenu donaciju SNSD-u jer je o trošku građana vozio Dodika na predizborne skupove
TI BIH prijavio devet stranaka zbog primanja donacija od preduzeća koja su dobijala tendere od države
CIK nakon prijave TI BIH kaznio gradonačelnika Laktaša: Na otvaranju javnih radova napravio predizborni skup
Stranke prijavile 11,3 miliona KM troškova kampanje! Osam partija prikrilo najmanje 1,5 miliona KM troškova
Reflektor: Rasvijetli izborne nepravilnosti
Za potrebe praćenja nepravilnosti i neregularnosti u predizbornom periodu TI BiH je razvio Reflektor: Izbori 22 – mobilnu aplikaciju pomoću koje građani mogu brzo, jednostavno, anonimno i sigurno prijaviti nepravilnosti i zloupotrebe u toku i neposredno pred početak izborne kampanje.
Snaga građana leži u brojnosti a naši napori na sprečavanju zloupotreba mogu da se ostvare samo ako smo koordinisani i usredotočeni.