Radio televizija Republike Srpske tvrdi da nije platila bilborde za promociju filma “Od vizije do pobjede” koji je emitovala neposredno pred početak izborne kampanje a kojima se direktno promoviše direktor UKC RS Vlado Đajić koji je i kandidat na predstojećim izborima.
RTRS u odgovoru na upit Transparency Internationala u BiH (TI BIH) tvrdi da je film u cjelosti urađen u produkciji ove medijske kuće uz korišćenje vlastitih resursa ali da javni servis nije izdvojio novac za oglašavanje na bilbordima i google reklame.
TI BIH je ove informacije zatražio je i od UKC RS i prijavio slučaj Centralnoj izbornoj komisiji zbog preuranjene kampanje kao i postojanja indicija da se promocija ovog kandidata finansira javnim sredstvima.
TI BiH podsjeća da je Đajić istu stvar uradio i pred Opšte izbore 2018. kada je u sklopu kampanje UKC-a “Svi pod jedan krov” postavio bilborde na kojima se promoviše on i drugi kandidati njegove stranke.
CIK je slične slučajeve kažnjavao prethodnih godina a TI BIH ističe da se radi o nedopustivoj praksi jer građani izdvajaju preko 20 miliona KM godišnje za finansiranje stranaka i potpuno je neprihvatljivo da javne ustanove i preduzeća plaćaju izbornu promociju svojih direktora javnim sredstvima.
Tako je CIK po prijavama TI BIH sankcionisao bivšeg načelnika Općine Banovići Midhata Husića koji je neposredno pred kampanju za Lokalne izbore 2020. putem plaćenih bilborda čestitao građanima Dan općine. Takođe sličnu stvar uradio je i bivši gradonačelnik Bijeljine zbog čega je takođe CIK njegovoj stranci nakon prijave TI BIH izrekao sankcije.
Važno je napomenuti da je TI BIH direktora UKC RS Vladu Đajića prijavio u kampanji za prethodne Opšte izbore zbog zloupotrebe ličnih podataka pacijenata ove ustanove koji su pozivani da glasaju za njega. Tužilaštvo je tada utvrdilo da su pacijenti pozivani sa službenog telefona UKC RS ali je donesena naredba o nesprovođenju istrage uz tvrdnju da broj telefona nije lični podatak.