Centralna izborna komisija BIH (CIK) odbacila je prijavu koju je Transparecy international u BIH (TI BIH) podnio protiv rukovodstva SNSD-a u Doboju koje je dijelilo novac na stranačkom skupu, uz obrazloženje da Izborni zakon obećavanje novčane koristi s ciljem dobijanja podrške birača zabranjuje samo za vrijeme izborne kampanje.

Ovakva odluka je direktna posljedica rješenja Suda BIH u slučaju spota Ujedinjene Srpske kojim je odluka o sankciji ovoj stranci poništena jer se „zabrana širenja govora mrženje iz člana 7.3. Izbornog zakona odnosi samo na period trajanja izborne kampanje“. Iz ovakvih odredbi i njihovog tumačenja proizilazi da se strankama i kandidatima ostavlja prostor za čitav niz prekršaja, ukoliko oni nisu počinjeni u mjesec dana izborne kampanje. 

Istim članom zakona osim zabrane širenja mržnje  zabranjeno je i obećavati novčane nagrade ili druge materijalne koristi s ciljem dobijanja podrške birača. Ipak taj član koji bi trebalo da sprečava kupovinu glasova i ovaj vid pritisaka na birače nije se mogao primjeniti na SNSD u Doboju jer se sporni događaj desio 10. septembra a prijava TI BIH poslata dan pred početak kampanje.

-Imajući u vidu da je izborna kampanja počela 16.10.2020. a vaša informacija dostavljena CIK-u 15.10.2020. ista nije ni mogla biti cijenjena u smislu člana 7.3. Izbornog zakona BIH, navodi se u odluci CIK-a.

U konkretnom slučaju na stranačkom skupu sa više desetina prisutnih osoba na kojem se promoviše stranka i traži podrška birača,  predsjednik GO SNSD-a u Doboju Obren Petrović dijelio je novac penzionerima, studentima i mladim bračnim parovima, a vijest o tome stranka je javno objavila na društvenim mrežama.

Po ocjeni TI BiH radilo se o indirektnoj kupovini glasova koja će ostati nekažnjena zbog manjkavosti u samom Izbornom zakonu i najnovijeg stava Suda BIH koji smatra da se ista odredba može primjenjivati samo u vrijeme izborne kampanje. Zbog toga se TI BIH zalaže za izmjene Izbornog zakona BIH kako bi se ponašanje političkih subjekata propisalo i van zvaničnog perioda izborne kampanje, kako se ne bi ostavljale odriješene ruke strankama za kupovinu glasova, pritiske na birače, prijetnje i širenje mržnje prije zvaničnog početka kampanje.